vrijdag 18 september 2009

Arrogant










Ik heb voor mij zelf een boek geschreven
Met mijn wijsheid en adviezen heel arrogant
Als het klaar is kan ik het niet meer begrijpen
Heb ik het na een tijdje maar weer verbrand

Soms denk ik de wijsheid te pachten
Geen hulp meer nodig , kan alles alleen.
Dat wil wel tot mijn beperking,
dan is er een blokkade , dan sta ik alleen

Met lege handen sta ik voor een open hemel
Ik durf het niet te vragen , ach hoor mijn gezemel
Schreeuwend naar boven , Jezus mijn hulp
Hoe dom kon ik wezen en kruip weer in mijn schulp

Maar U trekt mij naar boven U haalt mij uit die put
Nooit laat U iemand zitten, ook al is het mijn schuld
Wij zijn zo kostbaar in Uw ogen aan Uw hart
Uw geeft ons elke dag weer een nieuwe start.

Willem Balke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten