vrijdag 18 september 2009

Mijn ogen











Mijn ogen


Een wonderlijk licht heeft mij omgeven.
Blijft stralen op mijn leven dag en nacht.
Het zal mijn pad steeds beter belichten.
Naar waar het mij zal brengen of heeft gebracht.

Een wonderlijk licht schijnt uit mijn ogen .
Voor een verbaasde wereld om mij heen.
Een licht om niet voor mij zelf te houden.
Maar te tonen waarom het scheen.

Donker plekken zullen stralend verlichten.
Duisternis zal wijken door Zijn wonderlijke stem.
Sla de ogen op en zie, de schoonheid van Jezus.
Zuiverheid zal mijn deel zijn, alles komt van Hem.

O Heer, filter mijn ogen zodat ik alleen nog maar kan zien.
Alles wat U zal bekoren en verlichten bovendien.
Jezus naar U wil ik kijken U voorbeeld is mij genoeg.
Mijn ogen op U richten is alles wat U vroeg.

Willem Balke

2 opmerkingen:

  1. Lieve Willem,

    Van harte gefeliciteerd met je eigen site!
    Ik heb al je gedichten gelezen en vond ze prachtig; deze vind ik de mooiste.Ik ken je Inspirator,dus ik verwacht nog veel meer.
    Heel veel zege,
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen